STRESSZKEZELÉS – kikapcsolás arctornával


Rendhagyóan indítjuk az évet egy olyan blogbejegyzéssel, melyben a testtartásról és az önmagunkra fordított figyelemről, a stressz oldásáról lesz szó. Az alább található videóban megmutatom, hogy hogyan indítom a napomat, mely abban segít, hogy meg tudjam tartani a nap folyamán a testtudatosságom, ne görnyedjek, hanem egyenesen tartsam magam. Pár perc is elég a reggeli mosakodás közben, mely lehetővé teszi, hogy a napi teendők felbukkanása előtt visszahúzzuk magunkat a testünkbe, mely stabilitást és középpontot ad.

Tarts velem egy egyszerű arctornára, melyben megmutatom, hogy hogyan mozgatom át az arcom és nyakam reggelente, illetve hogyan állítom be a testtartásomat. Nekem leginkább abban segít, hogy mielőtt kilépnék a nagyvilágba, visszatérjek önmagamhoz, és pár perc erejéig elidőzzek a testemben. Ilyenkor a testem, a testérzeteim kerülnek a középpontba, és így sokkal nagyobb eséllyel tudom megtartani a testtudatosságomat a nap folyamán.

RAGYOGJ!

Fiatalos arc és hatékony stresszkezelés egyszerű ázsiai módszerekkel

8 HETES ONLINE VIDEÓTANFOLYAM JANUÁR 17-TŐL
Tarts velünk!

Mindenkinek máshol vannak a gyenge pontjai a helyes testtartás megtartásában. Én hajlamos vagyok arra, hogy görbén tartsam a hátam – tudom, ezzel nem vagyok egyedül –, ami összenyomja a hasamat és megfeszíti a rekeszizmomat. Az van, hogy sajnos ez hosszú távon oda vezet, hogy az emésztés és a légzés hatékonysága romlik, ugyanis nincs elég helye a szerveimnek ahhoz, hogy megfelelően dolgozzanak. Figyeld meg, hogy ha görbén tartod a hátad, akkor milyen érzés belélegezni. Ugye, hogy sokkal mélyebben tudsz lélegezni, ha kihúzod magad? Ilyenkor egy nagy nyújtózkodás is segíthet abban, hogy kiegyenesítsd a hátad, és beinduljon az áramlás. Az emésztés kapcsán nem ilyen közvetlenül érezhető a helyes testtartás hatása: nem igazán érezzük, hogy jobban emésztünk attól, ha kihúzzuk magunkat. Pedig így van! És valójában elég logikus is. Amikor görnyedten ülünk, akkor összenyomódik a gyomrunk, a lépünk, a májunk és a belek, melyek így beszorítva kevésbé hatékonyak tudnak lenni, hiszen a hely hiánya blokkolja az áramlást és a mozgást.

Ugyanígy a stressz is nagyon rossz hatással van az emésztésünkre. Bizonyos nézetek szerint ez a nagymértékű stressz, amit manapság tapasztalunk az evolúciós folyamat része: egyre kevesebb veszély fenyeget minket a természetben, ezért a környezetünk úgy alakította, hogy más formában kapjuk meg ugyanazt. A probléma csupán az, hogy a 21. században ez az állapot állandósulni látszik. Míg korábban a stresszhelyzetek megjelentek, egy nagyfokú készültségi állapotot hoztak létre, de aztán egy idő után elmúltak. Most azonban ez a stressz folyamatos. Ezzel az a gond, hogy ezáltal lassul az anyagcsere, leáll az emésztés, rossz a vérellátás, emellett pedig az immunsejtek is állandó ingerületi fázisban vannak. Ez hosszú távon komoly emésztési problémákhoz vezet, emellett pedig kimerültséget okoz, hiszen nem csak az emésztésből nem kapunk energiát – az emésztés nagyon alacsony lángon pislákol csupán –, hanem minden energiánk elmegy az állandósulni látszó problémák folyamatos megoldására. Mi a megoldás?

Nyilvánvalóan valamilyen formában meg kell tanulnunk a ki- és bekapcsolást: Tudatosnak kell lennünk afelől, hogy hogyan érezzük magunkat, és ezt meg kell tanulnunk irányítani. Nem a stresszt kell tehát száműznünk az életünkből – ezt nem is nagyon tudjuk megtenni –, hanem érdemes inkább megtanulnunk kezelni, tudatosan nyugalmas időszakokat beiktatni egy-egy nap és hét során. Ezeket a perceket, órákat és napokat rendszeresen, tudatosan arra használjuk, hogy kikapcsoljunk, mozogjunk, olyan tevékenységeket végezzünk, amik nekünk örömöt okoznak: mozgás, alvás, olvasás, kirándulás, festés – sokféle formája van az aktív és a passzív pihenésnek. Mindenki találja meg a sajátját!

RAGYOGJ!

Fiatalos arc és hatékony stresszkezelés egyszerű ázsiai módszerekkel

8 HETES ONLINE VIDEÓTANFOLYAM JANUÁR 17-TŐL
Tarts velünk!

Tagged: arcápolás, arctorna, stresszkezelés

Pin It on Pinterest

Share This